Par-träning

Tränare T brukar vara tokig men ikväll var han helt ostyrligt knäpp. 🙂

Vi värmde upp i världens längsta trapp (nåja) – tre gånger sprint och så var man liksom igång.

Sen var det par-träning.

Hitta en partner som är så olik dig som möjligt blev det sagt, och jag hittade en av de duktigaste och snabbaste männen i gänget.

Sen stod programmet på

200 squats
150 armhävningar
100 lunges
50 burpees
25 boxjumps
och två löprundor var runt på parkeringsplatsen.

Eftersom vi skulle jobba i par var det ju totalt 200 squats vi skulle ta. Och mellan varenda  byte skulle man ta 5 pull-ups. Det blev till ohyggligt många pullups.

Min partner var stark och bra på att piska mig – det var urkul och jobbigt och svettigt, och kroppen kunde! En energi på topp och vi sprudlade hela vägen hem i bilen, vi tre tjejer som körde tillsammans. Även de två andra tjejerna hade parats ihop med starka män – en fördel när jag själv tar 10 armhävningar (på tårna!!) och han tar 25! I alla fall i första omgången…

22022016

Efter en sån här jobbdag var det fantastiskt skönt att få göra nånting med kroppen och få utlopp för en massa energi! Undrar om jag kommer att kunna lyfta armarna imorgon… Jag tycker mig se av diagrammet att det blev till i alla fall tretton omgångar pull-ups – à 5 stycken. (de där hysteriska vågorna som börjar vid tjugonde minuten, men räknade bort de två löprundorna…)

.

Och till er som följer dramaföljetongen så är det nya funderingar som inte fick plats i kommentarerna 🙂

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

7 thoughts on “Par-träning”

      1. Ett uttryck vi använder, om du till exempel inte kan göra push-ups på tå kan du skala övningen och göra dem mot en bänk. Eller om du inte kan göra pullups så kan du skala och göra ringrodd. Typ.

        Gilla

        1. Aha 🙂 Kul, det ordförrådet har jag inte på svenska, bara på danska.

          Pull-ups fick de som behövde (=jag!!) göra med den andres hjälp – han stöttade eller lyfte. Jag tror att någon gjorde dips vid cykelstativet till sist – men jag tittade inte så noga! 🙂
          Armhävningar – om inte tårna funkar, så ”orma” – det vet jag heller inte om det heter så på svenska. Alltså stå på tå, sänka bröstet ner först tills man ligger ner, och så skjuta upp sig i en mjuk båge. Annars på knäna, annars mot en bänk eller vägg. Och det var jävligt många armhävningar… 🙂
          Det sista – boxjumps – antingen med kliv upp på en bänk eller ett hopp upp på ett trappsteg om bänken är för hög. Just då litade man inte riktigt på sina ben… (och det känns av idag! Benen alltså. Och armarna)

          Gilla

            1. Larven – makes sense. Jag kom på precis när jag postade att jag borde skrivit ”masken” – en dansk orm är ju en mask. (En svensk orm är en slange)
              Tränare T höll en minikurs för mig en gång i boxjumps, det är oerhört mycket teknik i ”schwungen”… Han hoppar som en gräshoppa ungefär. Boing, boing, boing… 🙂 Jag hoppar INTE som en gräshoppa 😆

              Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

