Stöd från oväntat håll

Vår unga assistent vet inte – och ska heller inte veta – vad som händer med mig och mitt jobb.

Men förstår gör hon ändå.

När vi pratar om ett möte nästa måndag som hon ska bidra till och jag förklarar hur jag ser saker och ting – och tillägger sarkastiskt ”men jag är ju inte så klok, så det kan ju hända att jag helt har missförstått det här”, så säger hon:

Vet du vad? Fuck det. Du ska bara svälja, göra det de säger och tänka ”fuck det”. Det är det enda du måste göra. Och det har du inte hört från mig – jag har inte sagt det”.

Och jag får en liten tår i ögonvrån av tacksamhet, för jag blir glad.

Morgonens samtal tänker jag beskriva i ett senare inlägg – länk följer. Stay tuned 🙂

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Stöd från oväntat håll”

Det tyckte jag - vad tycker du?

