Så duktig så (skrytvarning)

Mr Cool och vår unga assistent tog mig med på utflykt till en annan byggnad. Och där åt vi lunch. Jag som hade tänkt springa… Fast lunchen var fantastiskt god – asiatisk inspirerad och åtminstone 5 olika varmrätter. Bland annat en himmelskt god auberginegryta to kill for. Mums!

Jag klädde om innan jag for hem istället. Tog ut hundarna och sprang en liten lagom runda i långsamt hundpromenadtempo på 3 km. (Tiden 27 minuter – fatta att det går i snigelfart  till och med för mig, som verkligen springer långsamt!!) Men hundarna var överlyckliga och nerskitade, in i duschen med dem och sen ut på träningsplatsen med mig.

Tio repetitioner av varje övning, fem omgångar. Det fick räcka så.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

18 thoughts on “Så duktig så (skrytvarning)”

    1. Särskilt nu, din stackare. Jag kan sitta ett par dagar med foten uppe och göra ingenting. Det skulle vara bra att få ”meditera ner mig” efter all stress på senaste tiden.

      Gilla

  1. Alltså …din träning. Jag är ganska avundsjuk på din motivation. Min egen lyser med sin frånvaro. Jag gör några små mesiga försök men det är liksom inte kul. Jag har blivit en fullfjädrad latmask som inte förmår att lyfta på röven och röra på fläsket. Jag är förutom avis väldigt imponerad av din ihärdighet. Well done!!

    Gilla

      1. Förtjusningen är väl lite mycket sagt… Jag gick ut till redskapen och tänkte medan jag gick att femtio ”puttar min egen vikt” måste väl vara lagom. Sen går det av bara farten. Plötsligt är man på runda fyra av fem. Det är terapeutiskt… 😉

        Gilla

    1. Sällskap. A och O för att det ska vara roligt.
      Och idag hade jag inte människosällskap men hundsällskap!
      Försök hitta en kompis som är lika latmaskig som du så ni kan piska varann.

      Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

