Och plötsligt var klockan 18:15 – hur gick det här till?

En helt vanlig dag blev ovanlig, och fort gick det.

Hundpromenad och träning imorse, så långt som dit var det som vanligt.

Hoppade över duschen eftersom en spekulant på Exets ena racercykel skulle komma förbi. Han kom, cyklandes helt inifrån stan (1,5 mil) på en cykel med flak. Han såg Exets cykel, fick små tindrande ögon och rosor på kinden och så visste jag att den var såld. En halvtimme senare låg en hel massa pengar på mitt bord, kvitto var skrivet och nöjd kille cyklade hem 1,5 mil med två cyklar, en på flaket.

Efter en kort hundpromenad fixade jag min egen cykel. Flyttade Exets ”hundvagnspinne” från hans cykel till min. När det var gjort gällde det att övertyga hundarna om att det var ok att sitta i hundvagnen… Med en hel del godis så gick det, i alla fall medan vagnen stod stilla! Jag varvade lugnt med cykeltur, springtur, cykeltur osv, och efter 3-4 km träffade jag min Väninna som kom med en termos med te och nybakad banankaka som vi fikade i skogen medan hundarna sprang omkring och hade precis hur kul som helst. Fördelen med att ha åkt vagn en bra bit! 🙂

Att cykla hem gick mycket, mycket bättre. Det är skönt att vila små tassar när man är tillräckligt trött! 😉

Hemma tvättade jag först två hundar och sen mig själv. En lång lyxig dusch med massor med fuktighetskräm efteråt. Härligt.

Kvällens meny står på Murgh Masala enligt Indiska kokboken. Alltså kycklingcurry. Och resten av kvällen blir lugn, med avbrott för en hundpromenad.

Vupti så gick den lördagen.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

10 reaktioner till “Och plötsligt var klockan 18:15 – hur gick det här till?”

    1. Jättekul idé som Exet fick, men han fick aldrig tränat dem ordentligt, tyvärr. Vagnen är också lite för liten, de sitter verkligen trångt. Fast jag åker ju inte några längre turer förstås. Än. 😉

      Gilla

        1. Låddan är så himla liten att det inte är nån idé. Jag la in sittdynor och det är precis så mycket plats att de kan vända sig om. Sitta fast är det inte tal om, men de är inlåsta bakom dragkedjor, så de kan inte hoppa ut nånstans.

          Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

