Jag har fått en ny vän

Jag har köpt mig en foam roller.

En räfflad sak som inte är ett enda dugg skön att använda. Överjävligt ont gör det, men det ska väl göra ont innan det gör gott. Den är precis lika elakt hårdhänt som den Skäggige.

Därför kallar jag den Anders. 🙂
Så nu vet ni vad den Skäggige heter.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

19 reaktioner till “Jag har fått en ny vän”

    1. Jag tror på den här slags smärta – men det är enbart för att jag vet hur den Skäggiges behandlingar fungerar på mig. Att andas mig igenom den här slags smärta och känna avslappningen efteråt – det är magiska saker det.

      Liked by 1 person

  1. Vi fick låna en sån där, men jag var rädd för den. Smärta är för mig en varning ifrån min kropp.
    Var rädd om dig, du behöver det mjuka snälla också. Du är värd det.

    Gilla

    1. Det var jag också när jag testade under en yoga timme en gång – innan jag började hos den Skäggige. Nu känner jag igen signalen – och (tro det eller ej) hans behandlingar gör ännu mer ont än en foam roller. Med rollen kan man styra det själv – den Skäggige slutar aldrig för att jag vill, han slutar när jag behöver. Och då är jag ”på andra sidan” med en avslappnad muskel.

      Gilla

    1. Mina ben gillar den inte alls, men jag är tjurig och tänker att hellre rollen än den Skäggige. Nu vet jag ju ungefär vad han hittar på, och kan mota Olle lite i grind. Är tanken.

      Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

