Hämnden är ljuv

Fast den här gången på ett roligt sätt.

Den Skäggige skrattade så han nästan kiknade när jag berättade om min foam roller. Alltså inte att jag köpt den – det tyckte han var fantastiskt bra – men att den fått hans namn, och att jag numera kan ta en date med honom när som helst. 🙂

Sen hämnades han på mig genom att låsa upp min högra höft, min högra vrist och min vänstra axel.

Den där ofta spända muskeln i nacken, tänk er att någon tar fat i den och drar, trycker och masserar. Inte mjukt, men hårt och bestämt. Han tar så ordentligt fatt att det egentligen inte gör ont i själva muskeln alls, utan bakom örat – vid muskelfästet. Och inte lite ont heller.

I höften grävde han ner sig djupt, djupt, djupt och fick fatt i helt rätt ställe. Det kräver fullständig koncentration från min sida för att det ska gå. En lite lustig kombination av ”slappna av, slappna av, slappna av” och ”åh nej, åh nej, åh nej, nu kommer det att göra ännu mer ont”. Efteråt ligger jag tung, trött och medtagen – men låsningen har släppt och jag känner mig mycket tyngre i höger sida än i vänster.

Och till sist foten. Han vrider den i vinklar som inte finns på kartan, men det är min fot och den sitter fast både före och efter, även om det känns som om den ska ramla av. Också här håller han så hårt fast att det egentligen inte gör ont alls vid fotknölen, utan vid höften och knäet.

Droppen kommer när han lägger en arm över min bröstkorg, trycker ner, och med den andra armen borrar fingrarna in i mina käkar. ”Släpp käken, släpp nacken, släpp bröstkorgen, släpp axlarna, släpp höften” Det blir som ett mantra.

Att jobba med avslappning under smärta och press är svårt, men resultatet är fantastiskt.

Efteråt är jag trött – trött och törstig. Och väldigt, väldigt nöjd och mjuk i kroppen. Som alltid efter en timme på bänken hos den Skäggige.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

