Det tog liksom stopp

Jag som har kört på full rulle hela dagen – och nu när jag behöver energi, så har det tagit stopp!

I nästan en halvtimme har jag stått och stretchat framför TV’n, samt masserat panna, hårfäste, ögonbryn och tinningar. Massiv huvudvärk hade jag – men det verkar som om det håller på att släppa nu. Skönt.

Lillebrors gamla dator med ny hårddisk har jag packat, tillsammans med våra kläder och träningsskor, hör och häpna. Det är inte bara far som ska få sig en överraskning – brorsorna är ”bjudna” att följa med mormor och morfar på gym! Jag inser vilka pigga föräldrar jag har när jag berättar om påskplanerna… Morfar är fyllda 78, mormor är 76. De går på gym regelbundet, och tränar gymnastik med ett gäng andra pensionärer en gång i veckan. (Undra på att jag flyger och flänger runt som jag gör?!)

Badkläder har jag packat också, om vi skulle få för oss att gå i simhallen.

Sen tog det slut på plats i väskan, men vi ska ju ha en del annat med också.

Och så är det lite som måste fixas i köket.

Plötsligt miste jag all min energi… Tur att vi inte ska åka förrän tio imorgon. Jag hinner det jag hinner idag, annat tar jag imorgon och det jag glömmer, det glömmer jag.

(Jag har packat pass (också hundarnas) och biljetter. Otroligt att man måste packa pass för att åka till Sveige!)

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

6 reaktioner till “Det tog liksom stopp”

Det tyckte jag - vad tycker du?

