Precis vad jag behövde läsa nu

Träna mina sakta in muskler. Jag ska läsa igenom hela artikeln också, den som Ewa bloggar om.

Jag stoppar hjärnan igen och igen och igen när den rusar iväg mot olyckor och elände, och intalar mig att det är tusen gånger bättre att ha en inlagd far än en far som går hemma och är orolig. Händer det nånting akut nu så är han ju på absolut rätt ställe.

Jag ser en skitfilm på TV medan jag lagar mat. Packar ur resväskor, ryggsäckar och påsar och gläds åt att det är påskledigt hela långa fredagen och jag inte behöver visa mig på jobbet förrän på tisdag, och att jag har roliga saker att fundera på innan dess.

Och jag andas. Släpper käkarna, släpper axlarna, släpper halsen, släpper pannan, släpper ögonen, släpper magen, släpper låren, släpper bröstkorgen. Det är otroligt som jag kan stå spänt fast jag lurar mig att tro att jag är helt avslappnad – visserligen stående, men avslappnad. Det är jag inte. Den Skäggige har lärt mig hur jag ska känna efter. Det är skönt att ha honom i tankarna också. Det hjälper mig att sakta in och vara där kroppen är. Kroppen som jag alltid kan lita på att den är där jag ska vara. Här och nu.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “Precis vad jag behövde läsa nu”

  1. Vet inte riktigt på vilket inlägg av dina senaste det passar men jag skriver här:

    Glad påsk på er allesammans 🐥

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

