Den bästa träningen är alltid…

…den som blir av!

Jag gick med hundarna imorse, i sol och blåst, men ändå kändes värmen. Kollade fb om någon av träningskompisarna skulle träna, men där var tyst och tomt, så jag efterlyste dem. Inget svar. Inte på en hel halvtimme – och då kom ett trött ”jag skriver igen om en kvart”… Typiskt ett ”jag-orkar-inte-träna-men-låt-oss-se-om-jag-kommer-iväg-i-alla-fall” och en stund senare kom två ytterligare svar. ”Ok då, jag tränar”. Och då gav den trötta med sig.

Fyra flickor åkte till träning. Tränare T var taggad, som han alltid är, och vi började käckt med att springa oss varma för att därefter träna styrka.

5*5 pull-ups vid cykelparkeringen, där man kan hänga i bjälkarna.

Sen sprang vi den hundra meter långa trappan ner till konstgräsbanan, där vi tog dagens program…

En pyramid.

1 trappa (hundra meter uppförsbacke)
20 burpees med grodhopp att avsluta på
30 push-ups med 15 ”kliv” till höger och 15 till vänster
40 mountain climbs
50 atomic situps
60 squats
50 situps
40 mountain runners
30 push-ups20 burpees
1 trappa igen

Sen var man liksom mör! Lördagens lunges bakåt med hopp hade satt sig i rumpan, så det var en stel kropp som skulle igång. Men så härligt det är efteråt.

Hem kom jag till uppstigna men ofrukosterade söner, så lite sällskap fick jag till frukost-fixningen. Det är inte så vanligt nuförtiden.

En dusch, en tur med hundarna. Mer kaffe.

Dagens måste är att lägga ut sommardäcken i bilen inför Tant Fjants besök hos Farbror Verkstad imorgon. Får se hur logistiken hänger ihop utan bil – om han behåller henne några dagar kan det bli lite kris. Tur att det i alla fall går att cykla nu utan att man fryser ihjäl 🙂

Sen behöver Lillebrors cykel få sig en genomgång (läckande bakdäck) och smörja kedjan. Lite tvätt som ska hängas och lite golv som bör dammsugas. Lite ris i trädgården som borde plockas ihop.

Ringa föräldrarna (pappa är kvar på sjukhuset – jag tror att alla läkarna håller påsklov för att det händer precis ingenting, säger mamma) och kanske systrarna också.

Sista lediga påsklovsdagen för i år.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Den bästa träningen är alltid…”

  1. Det slår mig ofta att du hade skrattat om jag haft en kristallkula för tio år sedan och berättat om att du skulle träna utomhus i ur och skur 😊

    Gilla

    1. Jag tänker också ofta på det. Hur knasig jag tyckte Väninnan var när hon föreslog att vi skulle träna ihop. Jag cyklade ju! Det räckte liksom. Då.
      Fast jag började träna en gång i veckan, och sen när min Pigga Tränare slutade och startade eget utomhus, så började jag hos henne. Något jag inte ångrat en enda sekund!

      Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

