Irrhönans IT service

Gudskelov för Skype.

Mamma ringde igår kväll, ganska sent. Pappa hade kört fast med ”nya” datorn. Han var frustrerad och kände sig dum. Dum för att han inte kan det som han ”alltid” har kunnat – lista ut saker och vara lite kreativ. Och se. Framför allt det att han inte kan se ordentligt.

Men det kan min mor.

Och när de väl startat Skype och jag fått dem till att dela sin skärm med mig, så gick det fort, lätt och smidigt. Jag kunde ju hjälpa med att föra muspekaren till och med – ”längre till höger, höger, höger, höger – stopp!” – och det är otroligt vad tekniken kan hjälpa när det verkligen gäller.

Mina föräldrar var glada, lättade och stolta över att de kunde och jag kunde – och nu är de fria från det här lilla stressmomentet och bekymret. Liten tuva välter stort lass – och de behöver nån som rensar ogräs åt dem just nu.

Särskilt nu.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Irrhönans IT service”

Det tyckte jag - vad tycker du?

