Extraträning

nordic_race_2016

Vi är sex tjejer som har anmält oss till Nordic Race i mitten av maj. Jag har varit med tre gånger – jätteroligt har det varit, framför allt att det inte bara är fem kilometer på asfalt mitt i stan, utan alla hinder som ska forceras, klättra över eller under, hänga i, hoppa eller krypa. Ett av problemen i år att alla de män som brukar vara med – dem som kan hjälpa en över murar och sånt – de är inte med.

Så vår pigga tränare har satt in extraträningar söndagar, för att vi ska jobba upp armstyrkan men kanske mest av allt modet att kasta oss ut i tokigheterna.

Om en timme bär det av. En underbar träningssöndag – solen skiner, det blåser nästan inte alls.

Och jag vaknar med huvudvärk.

Heja heja.

Fast jag brukar hävda att träning är bästa huvudvärkstabletten, så jag satsar på att det hjälper också idag.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

