Jag är så trött på att vara fastlåst…

mumlade jag mot den Skäggiges axel, när han tog en kort paus mellan tryckandet och pressandet i min nacke.

Och han kramade om mig. Så att tårarna kom.

Han förstår.

Framför allt förstår han vad jag menar utan för många ord. Vara fastlåst – det handlar om nacken och axlarna som ”sitter fast”, om en muskel som alltid känns för kort, om en huvudvärk som börjar vid kraniekanten (inte för att jag ofta har huvudvärk numera, men när jag har det sitter den delvis där). Det handlar om höfter som känns stela, om lår och vader som är som betongklossar. Idag handlade det om biceps som var som sten, om tummen som satt fast i höger hand. Såna där muskler som man inte vet att man har ont i förrän han tar tag i dem.

Stela som betong.

Det är så det KÄNNS, det är inte nödvändigtvis så det är. Framför allt för att jag känner mig mycket mer hemma i min kropp nu, än innan jag började hos den Skäggige. Jag känner att jag har ont. Det gjorde jag inte alltid förut – inte förrän det liksom var för sent.

Och när den Skäggige säger snälla saker så går det rakt in i mitt hjärta. Han försäkrar mig om att ”jag snart kommer att släppa mig fri”, som han säger. Att jag snart kan gå vägen mot total avslappning själv, utan hans hjälp. För att min kropp lär sig hur det ska vara, hur det måste vara för att vara bra.

Sekunden efteråt sätter han en armbåge rakt ner i min vad, och jag flyger i taket.

Det kan ju inte vara wellness hela tiden”, säger han när han släpper taget.

Den allra bästa, snällaste, mest kärleksfulla, empatiska och duktigaste torterare jag nånsin mött. Goa goa Skäggige.

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Jag är så trött på att vara fastlåst…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

