Upplopp

Jag märker att min hjärna har bytt fokus. Bort härifrån och fram emot det Nya Jobbet.

Förresten – vi var ute och åt igår, brorsorna, farmor och farfar och jag, och jag berättade om det nya jobbet. Farmor och farfar tappade hakorna. Samtidigt. Särskilt när de hörde att jag ska sitta inne i stan på Fina Adressen och uppe på högsta våningen i Finaste Korridoren. Herregud, som sagt, j-a-g ska sitta där och se teknisk ut. (Fake it ‘til I make it)

Jag ser Nya Jobbets introduktionsfilm och memorerar fakta. Försöker.

Samtidigt skriver jag beskrivningar på sånt jag gjort i 20 år, utan att tänka närmare över det. Nu ska det ges vidare till en ny förmåga – vem vet vi inte.

Jag anar att det varken blir Firewoman eller Mr. Cool, eftersom ingen av dem har blivit ombedda att sätta av tid att prata med mig och få nödvändig info. RP har väl en plan.

Kurt Martin skrattar rått och menar på att RP nog blir klokare när rekryteringsprocessen går igång.

Jag skiter egentligen i vilket. Hjärnan har som sagt flyttat fokus. Det är ganska – för att inte säga otroligt – skönt.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Upplopp”

  1. Jag har alltid tyckt att det varit uteslutande skönt att lämna jobb där jag slutat och faktiskt väldigt sällan ens återvänt för något litet besök.
    Jag som är rätt så vemodig annars att lämna saker och ting har inte alls haft svårt för att släppa de anställningar jag haft.

    Om jag föreställer mig att jag lämnade mitt nuvarande jobb känns det som att det skulle vara samma sak med det jobbet, fast jag uppskattar mitt jobb väldigt mycket!

    Det kan ju kanske vara skillnad om man tvingas att gå, men så har det aldrig varit och så är det ju inte för dig heller.

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

