Moln på min himmel

Och kallt. Just idag, när jag ska springa Nordic Race tillsammans med fem andra töser.

Vi ska bland annat hoppa i havet. För de modiga ett hopp på fem meter. Jag vet inte om jag är så modig, vi får väl se. Simma ska vi också. Burr.

Jag har sovit skitdåligt – varför jag har så svårt att somna om är en gåta – och är trött i kroppen. En sak är 100% säker.

Jag ska vara snäll mot kroppen, inte pressa mig för hårt och om det är för farliga saker så hoppar jag över och tar istället straffrundor.

Idag känner jag mig inte som nån Tarzan som ska hoppa runt i lianer, men det är just precis det vi ska… Bland annat. Hoppa över murar, bära däck och dra tungt känns som en baggis. Armgång, repklättring och hopp i havet – nja.

10:45 kör vi.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Moln på min himmel”

Det tyckte jag - vad tycker du?

