Öm, kall, slut – men helt hög!

Vi gjorde det – självklart gjorde vi det. 🙂

Det där första hindret som såg så hemskt och kallt ut var långt ifrån det värsta. När man väl kom i vattnet så gick det liksom bara framåt.

Jag hoppade över ett par stycken som de andra kastade sig ut i. Det kändes inte som om det var idag att jag skulle pressas och försöka.

Bland annat ”kaninhålen” – en fem-sex meter hög byggnadsställning där man istället för plattor att stå på hade satt dit plattor med hål som man skulle klättra igenom – först upp och sen ner. Heller inte det sista hindret ”staircase” – en tio-tolv meter hög byggnadsställning där man ”bara” skulle upp på och ner igen fungerade. Jag kom upp på första avsatsen men kände att om jag hamnar på tolv meters höjd och ska ner (visserligen i tre etapper) så dör jag. Jag vill inte dö på en byggnadsställning. 🙂 Så jag klättrade ner igen.

Och jag simmade dryga hundra meter i havsvatten, dock utan att ha hoppat ner från fem meters höjd. Det var inte min dag med höga höjder helt enkelt.

Fast andra saker klättrade jag på, upp och över utan problem. Repstegar, klättermurar, stockar…

Ingen av oss var några hajar på armgång, repklättring eller Tarzans lianer (över en bassäng fylld med lera) så det blev till en del straffrundor. De flesta av dem gick ut på att vada eller simma ut till en boj.

Trots hög puls och en gott använd kropp var det inte värme vi kände när vi gick i mål. Alla frös rätt ordentligt efter den långa simturen, som låg som ett av de sista hindren.

Vi skyndade oss i mål, fick lite att äta och dricka och bytte om till torra kläder.

Kom hem till en varm dusch, en toast och kaffe.

Nu känner jag mig rätt nöjd! 😀

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Öm, kall, slut – men helt hög!”

Det tyckte jag - vad tycker du?

