Ovanligt lugn kväll

Jag gick eftermiddagspromenaden förbi Lilla Fröken Tax matte, och lämnade Kommissarien och Assistenten.

Alternativet – att lämna nyckeln och låta henne hämta dem imorgon bitti – kändes inte särskilt lockande. Dels för att jag då måste upp vid sex och dels för att de lovar regn. Och mest för att jag sov så pissigt dåligt inatt att jag tycker att jag har förtjänat en tidig kväll och en förhoppningsvis hel natts sömn innan Uppsala expressen bär av imorgon bitti.

Det betyder att jag har haft tid att dammsuga Hönsgården utan hundar som far mellan mina ben för att dels aktivera mig till annat än dammsugning och dels vill försvara sin matte mot Det Farliga Monstret.

Det betyder att jag kan gå och lägga mig precis när jag vill, utan att tänka på en kvällstur. Jag är skyldig Lilla Fröken Tax matte en god flaska vin för den här omgången, det är jag.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Ovanligt lugn kväll”

Det tyckte jag - vad tycker du?

