Väcks mitt i natten

Ljudet av en som kräks-hostar. Och ljudet kommer inte från toaletten utan nedifrån, från Storebrors rum.

Storebror som gick till fest igår vid halv elva nånting, när jag gick upp och la mig.

Jag gick ner för att kolla honom. Sprit-stank i rummet men inte kräk.

Efter några frågor kröp det fram att han hade kräkts lite, och att det visst var där, i sängen.

Jag tände ljus och såg några blöta fläckar men värre var det inte.

Han fick en hink vid sängen. 🙂

Sen gick jag upp och la mig igen. Kastade en blick på telefonen och fick syn på ett sms.

Från Lillebror. Skickat 01:32. Han meddelar vem han är tillsammans med och att han sover hos kompisen.

Hej och hå.

Jag har fått stora barn.

❤ 🙂

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Väcks mitt i natten”

Det tyckte jag - vad tycker du?

