Ångest – men av en annan anledning än min far

Jag har bokat en tid hos den Skäggige till imorgon. En flyttad tid – egentligen var jag bokad till nästa vecka, men jag tyckte att det var i fräckaste laget att hoppa över den avskedsfrukost som området har bokat för min skull… 🙂 Så jag bokade om.

Men nu har jag ångest.

Mina ben är trötta dels efter träning och dels efter ett par dagars cykling. Och jag känner hur jävla ont det kommer att göra när den Skäggige lägger sin hand rakt in i min lårmuskel och lägger sin tyngd på. Och sedan när han gör detsamma rakt ner i vaden. Hu. En hemsk, vidrig känsla som är en blandad ”slappna-av-slappna-av” och ”åh-nej-åh-nej-åh-nej” kryddat med en väldans massa svordommar, skrik och tårar. Men känslan efteråt är svårslagen. Det är den jag måste fokusera på.

Sen har jag liksom en järn-ring runt bröstet – det är känslan av tvångströja och att inte kunna andas djupt och ordentligt. Det är ångesten och oron för pappa som sitter där. Också den kommer att göra ont att få bort, men efteråt är det en befrielse som jag ser fram emot.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

5 reaktioner till “Ångest – men av en annan anledning än min far”

  1. Du har verkligen haft tunga år och jag är imponerad av hur du hanterat allting.
    Bra att du tar hand om dig själv oxå.

    Gilla

    1. Jag råkade räkna häromdagen hur många besök hos den Skäggige som jag har gjort genom ett drygt år nu. Som sagt, han är dyr men han är värd vartenda öre. Utan honom hade jag inte hängt ihop, inte orkat med Exets begravning och 50-årskalas på samma dag, kraschat totalt vid beskedet om pappa och inte minst vid RP’s omprioritering av mitt jobb.
      Men nu går det.
      Jag fortsätter hos den Skäggige så länge det känns bra, så länge jag behöver honom. Det vore himla dumt att sluta – och jag kan bara hoppas att mitt nya jobb kan ge flexibiliteten två gånger i månaden så att jag kan gå dit med gott samvete trots det går åt ganska mycket tid till ett besök.

      Liked by 1 person

  2. Jag skriver igen att så som du beskriver din ”relation” med den skäggige så känner jag igen mig i min ”relation” till Kryddan. (Även om det i sig är helt olika) Nu sedan en tid tillbaka känner jag faktiskt att jag kommer att kunna leva utan ”befrielsen” han givit mej och det känns som en befrielse i sig själv. En dag behöver du inte den skäggige längre men ta vara på tiden så länge det känns bra är mitt enkla tips.

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

