Omprioritering

Jag hade sett fram emot grillkväll hos träningskompisen, men det får bli en annan gång.

Nästa helg åker jag ensam till föräldrarna. Brorsorna stannar hemma och är hundvakter (eller kanske jag borde engagera farmor och farfar…) och jag gör som systrarna och jag kom överens om; jag åker upp.

Och Syrran är klar att åka till stugan om pappa vill.

Om så bara över en helg” säger hon ”jag tror att det är livsviktigt för honom att få komma dit igen

Lillasyster kommer till sommaren – kanske har hon ledigt hela juli och augusti och kan leva livet som svenskt arbetslös innan hon skriver sig i Irland igen.

Och jag är den som är närmast om man räknar restimmar. Så jag är den som åker de korta turerna. Dem som blir en distraktion i föräldrarnas vardag, för att krama om pappa och stötta mamma.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Omprioritering”

  1. Olika slags trevligheter. Även om grundanledningen att du åker hem är tråkig så förstår jag prioriteringen.
    Säger som Annika, bra att ni är flera syskon.

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

