In between jobs

Idag och imorgon är några av de konstigaste dagar jag nånsin haft i mitt arbetsliv.

Jag har lämnat ifrån mig iPhonen, datorn och kan inte – även om jag ville – logga på hemifrån. Fast jag vill inte så det är skit samma. 😀

Trots massor av projekt som aldrig hann avslutas så ska jag aldrig mer ha dåligt samvete för mitt gamla jobb. Jag ska aldrig mer ha 1:1 med Räpan.

Men jag ska heller aldrig mer jobba i min gamla avdelning, inte jobba med alla de fantastiska människor som jag känt igenom ett helt arbetsliv. Inte kunna navigera mig runt på säkert vatten i ”mitt” företag.

Nu är det okända vatten som gäller.

I detta vaccuum (jag har aldrig kunnat stava det ordet) som inträffar idag och imorgon har jag lite egentid, som jag har tänkt tillbringa med ett par date’r. En date med den Skäggige, nu om en timme. En date med tvättmaskinen och en med dammsugaren 🙂 En date med hundarna i en sommarlummig skog. Kanske en date med träningskompisarna ikväll (det beror på hur hårt den Skäggige far fram), men avgjort en date med dusch och balsam.

Imorgon kväll en date med Favoritgrannen för att gå på bio. ”En man som heter Ove” har landat på den här sidan Sundet, och jag tror att Favoritgrannen skulle tycka om den. Jag gillar i alla fall boken.

Här och nu date’r. Vilket privilegium att få börja på ny jobb-kula som 51-åring. Börja utan sjuttioelva måsten. De kommer, tids nog. Men innan dess ska jag vila i frånvaron av måsten.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “In between jobs”

Det tyckte jag - vad tycker du?

