Den första dagen är egentligen den lättaste

Allt är nytt. Man förväntas bara le mot alla, tala om sitt namn, småprata en smula och vara lite allmänt småförvirrad.

Ändå var jag spänd, men det är väl bara naturligt.

Headhunter’n visade mig runt hos än den ene, än den andre. Vi hälsade på alla möjliga kollegor, från ”Mr. Fix-it”, diverse sekreterare (alltid bra att känna dem väl), kökspersonal, städ, kollegor i andra avdelningar som jag kommer att jobba tätt ihop med.

Att jag sen varken lyckades logga på datorn eller telefonen, det var en världslig sak. ”Gå hem”, sa Headhunter’n. Så det gjorde jag.

Jag kommer att njuta av årstidens skiftningar i den vackra miljön som omger kontoret. Se turister komma och gå. Följa med i väder och vatten. Och åka tåg. Riktigt mycket åka tåg. Får hitta på nånting att göra där också, så tiden inte blir så lång.
image
image
image
image

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

4 reaktioner till “Den första dagen är egentligen den lättaste”

  1. Vilka vyer, bara det är ju en lisa för själen!
    Du kan ju åtminstone göra något annat, det är värre att pendla med bil, då kan du bara köra och lyssna. Trött blir man också, medans tid på tåg eller andra kollektiva medel ju ändå erbjuder lite avslappning.

    Jag tror detta blir jättebra, är så glad att du fick denna möjligheten istället för att gå i det destruktiva som blivit på ditt förra jobb i och med vad som hände…
    Kram på dig ❤

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

