Effing långa dagar men tiden går fort

17:40 sitter jag i tåget, samma som jag gjorde för tio timmar sedan. 

Hade bokat möte med en leverantör som råkade vara i stan och vars system jag kommer arr jobba med. 

Stackars unge man. Jag som hatar alla it-system ställde miljoner frågor och ett par fel fick han med hem att rätta senare. 

Min nye vän (måltidskassen) serverar kyckling-burgare när jag kommer hem, hungriga hundar vill ut  och trött Irrhöna ska blunda inför alla måsten och lägga mig i tid. Amen. 

Var den här veckan tog vägen fattar jag inte, men imorgon kan jag åtminstone gå hem i civiliserad tid. 

Headhuntern går klockan två/tre om han inte har möten, men så är han på kontoret kl sex också. Det är inte jag. 8-16 passar mig utmärkt. Tänk – jag som var rädd att få tiotimmarsdagar varje dag har gång på gång fått veta att min kalender och mina tider styr jag själv. Frihet under ansvar. 

Bortsett från den här långa halvtimmen i tåg så passar det här livet mig utmärkt. 

(Nej, jag saknar inte Räpan men oj så jag saknar kollegorna!)

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Effing långa dagar men tiden går fort”

Det tyckte jag - vad tycker du?

