En enda ordentlig regnskur i sikte nästa vecka

En enda. Och den ligger på tisdag. Den har legat länge just där, på tisdag. Hela 14-dagarsprognosen har den envist hållt fast i att tisdag den 21 juni är en bra dag att regna på. Tycker Väderguden.

Men jag då?

Jag som har köpt biljetter till Kgl Teaters utomhusproduktion Kong Arthur och sett fram emot den här föreställningen sen innan jul? Jag då? Ska jag inte få gå på teater nu, bara för den här envisa jävla regnskuren?

Kom igen nu, väderguden. Blås bort den. Blås den till måndag! Då håller teatern ledigt, då kan det väl få regna?

Inte för att jag är särskilt optimistisk, faktiskt.

För tre år sedan var läget exakt likadant. Då skulle vi se De tre musketörerna, en enda regnskur hade satt sig över Dyrehaven, och föreställningen blev också inställd precis när vi allesamman bänkat oss och var klar att se teater. 😦

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

