Trevligt och gott

Jag, som tycker att jag hade fullt upp imorse (och det hade jag, med träning och dammsugning), landade när farmor och farfar kom.

Vi drack kaffe och åt hemmagjord rulltårta, sen satt vi och pratade om allt möjligt men mest lyssnade jag och hade inga högre krav på att säga annat än ”mmm” och ”jaså”. Hjärnan var lite lagom frånkopplad, det var skönt 🙂

Och en liten hundpromenad var också skön, mitt i alltihop.

Så fixade jag mat från en av matlådorna – majspanerad kyckling med äppelsallad och äppelpesto. MYCKET gott. Och väldigt lättlagat. Det receptet sparar jag, och det kommer att bli en favorit i Hönsgårdshushållet.

Efterrätten hade farmor och farfar med – fyra liter jordgubbar och glass. Det är sällan farmor gör nånting halvt – två liter jordgubbar hade varit mer än nog till oss fem…

Nu är jag mätt, lugn och glad och kan titta mig omkring i en ren Hönsgård.
Bara en sån sak.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

8 thoughts on “Trevligt och gott”

    1. Salladen:
      3 æbler
      3/4 rødløg
      Persille
      3/4 spsk citronsaft
      2 fed hvidløg

      Gul pesto:
      3/4 dl olivenolie
      ½ dl citronsaft
      2 fed hvidløg
      3/4 æble
      2 spsk pinjekerner
      35 g parmesan

      Gilla

  1. Rulltårta – det var längesedan! Drömtårta gjorde vi ofta när minste sonen bodde hemma och det var ju ett bra tag sedan. Får nog bli en sådan snart – vilken dag som helst! 🙂

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

