Det är tur att man aldrig blir förvarnad om träningen…

Det är Tränare T som har måndagarna, och den Pigga onsdag och lördag. Det brukar betyda styrketräning måndag, och spring onsdag/lördag. Mer eller mindre spring, men det är mer regel än undantag.

Idag var jag helt klar att lyfta tungt (mig själv! hahahaha – vi tränar ju sällan med vikter eftersom det alltid är utomhus, men TRX, kettlebells och 5-6 kilosvikter har vi ibland) och därför var jag så där måttligt glad när det var den Pigga som hälsade välkommen och sa att hon bytt med sin svåger (Tränare T), och samtidigt meddelade att idag ska vi springa hela tiden, för hon hade inte med sig några vikter alls.

Så vi sprang. Spurter och intervaller och jogg. Uppförsbacke och nerför. Walking lunges, squats, några få enstaka armhävningar, plankor och situps. Dryga fem kilometer – helt ok på en dag när jag inte alls hade lust att springa.

”Hade jag vetat det här hade jag aldrig kommit” stönade jag i den sista och värsta uppförsbacken, och den Pigga strålade och sa att så är det ju tur att vi (nästan) aldrig vet vad det är vi ska till träningen. 😀

Nu är träningen över, jag är hemma och har fått mat.
Nöjd, svettig och glad.
Och trött.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Det är tur att man aldrig blir förvarnad om träningen…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

