Lurad

Jag vaknar till ljudet av hällregn. Min första tanke är att grillen, som jag använde igår, står öppen och lär vara ordentligt vattenfylld vid det här laget. Min andra tanke att Favoritgrannens hamster, vars vattenflaska den lyckats dra röret ur och allt vattnet rann ut i buren, nog får ett par dagar till med vått sågspån. Idag kommer den knappast ut. 

Sen kollade jag dagens nyheter. Första rubriken, dagens hittills viktigaste nyhet. 

Optimisten hoppas, trots hällregnet. 

Sen kollade jag väderleksrapporten. 

Tjugo grader som mest, och regn hela dagen. Sommar, var är du? Vi behöver dig!

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

4 reaktioner till “Lurad”

Det tyckte jag - vad tycker du?

