Nöden är uppfinningsrikedommens moder

Fast inte den här gången. Nästa gång jag glömmer kontorsnycklarna, DÅ har jag min plan och min lösning klar.

Den här gången fick jag bita i det sura äpplet. Kliva ur tåget halvvägs till stan, vänta, ta nästa tåg tillbaka. Hämta nycklarna, vänta och ta tåget igen.

Istället för att vara på plats klockan åtta, pigg och klar till sista jobbdagen innan semestern, så var klockan nästan nio när jag kom in.

Inte för att det gör nånting egentligen.

Secret Service har semester och vårt tvåmanskontor är tyst och dött som i graven.

Min plan till nästa gång jag glömmer nycklarna? Jag lägger nyckelknippan hos en kollega som sitter i det stora, öppna kontoret som aldrig låser sina lådor. Och talar inte om för Secret Service vad jag gjort.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Nöden är uppfinningsrikedommens moder”

Det tyckte jag - vad tycker du?

