Flash-backs

Plötsligt ringer telefonen, och det är ett okänt, men välbekant nummer som ringer. Så jag svarar. Trots semestern.

Det visar sig vara en kollega från gamla jobbet. En tjej som jag var till Roskildefestivalen med för några år sen. En väldigt icke-typisk advokat, helt i min stil 🙂 Med yvigt, krulligt hår, färgsprakande kläder och ett väldigt gå-på-igt, rättframt sätt. En man alltid får ett klart svar ur – väldigt o-advokatiskt. 🙂

Hon ringde.

Hon hade städat i mailboxen och hittat mitt farväl-mail (från i maj), där jag skrev mitt nya jobbnummer. Och tänkt att det är roligare att ringa än att skriva, så hon ringde.

Jag älskar sånt. Blir så himla glad. Vi pratade ganska länge och kom överens om att ses, men först i september. Hennes man, som är utstationerad i Afrika, kommer hem i en månad i augusti, och då har hon av naturliga orsaker inte tid.

Förutom Firewoman och Kurt Martin är hon den första jag hör av sedan jag reste. Jag tänker att jag vill åka dit en dag, träffa några av de andra, som jag saknar.

Ta tag i det att ses. Det kostar så lite, betyder så mycket.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Flash-backs”

Det tyckte jag - vad tycker du?

