Vi ser fram emot *host*

…värmerekord 2016 (lyssnade nyss på kvart i fem-ekot där de sa det) och en ungefär 12 timmar lång tur i bil upp igenom Sverige imorgon.

Dåligt planerat, men, men… Nu blir det som det blir. Igen.

Föräldrarna ser fram emot att vi kommer, vi samlar upp dem och åker vidare måndag i karavan norrut. Mot sommarstugan och mina systrar med deras barn.

Det blir ett par dagar med allihop, sen drar Syrran. Därefter ser föräldrarna på hur de gör, om de stannar någon dag eller två till. Och så åker Lillasyster hem med dem, och vi behåller yngste kusinen i sommarstugan. Alltså brorsorna, hundarna och jag.

Det blir en väldigt annorlunda sommar, men det blir av. Sommarstugan.
Det blir av.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Vi ser fram emot *host*”

    1. Det sa jag till brorsorna också, när de suckade lite. De är så där lagom entusiastiska över att åka norrut. Jag säger att vi gör det här nu, för nästa sommar har vi nog ingen morfar i livet längre.

      Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

