Längesen jag skrev om träning

För tredje gången har jag lyckats få Väninnan med till träningen. Två lördagar har hon varit med, och så ikväll.

Det var kräk-jobbigt idag. Och tack och lov för det – jag behövde få ut en massa ilsk som hopat sig under dagen. Jobb-ilska. Jag blir galen – det är en annan historia.

Nu träningen.

Uppvärmning – leka sten/sax/påse och förloraren skulle spurta en liten runda. Vid oavgjort spurtade bägge. Sen tjugo minuter med 10 kettlebell swing, 20 atomic situps, 30 split jumps och därefter springa vår branta hundrametersbacke upp, och ta trappen ner. Repeat.

Redan andra omgången bytte jag ordning. Splitjumps först, tills en kettlebell var ledig. Sen resten av splitjumps. Sen situps. Sen springa.

Tjugo minuter med en puls på max eller strax under, skvallrade pulsklockan.

Med tom skalle (tack!!!) åkte jag hem.

Jag älskar min träning!

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Längesen jag skrev om träning”

Det tyckte jag - vad tycker du?

