Värmebölja och yoga på gräsmattan

Det finns klokare ställen att göra yogaövningar på än i solskenet och mitt på gräsmattan. Men hjälp så skönt det är. Trots att svetten porlar – för andra gången idag – och huden glänser, kroppen kokar och det enda jag har lust med är nånting iskallt i skuggan.

Men jag fortsätter stretcha för jag vet att jag behöver det efter morgonens träning, som var hård men som alltid varierad och intensiv. 5,3 kilometer sprang vi idag. Först två kilometer till sjön, där vi tränade vid tre stationer, sen badade jag (med träningskläderna på!) tillsammans med två andra innan vi sprang tillbaka igen.

Fem olika sätt att ta sig uppför en trappa (hoppa på ett ben, jump squats, lunges och jumping jacks) och en liten löprunda mellan varje gång uppför, sen armhävningar/russian twist och till sist star jumps (jump squats med twist 🙂 ) / atomic situps.

Att bada efteråt var ljuvligt!! Helt oplanerat, men ljuvligt.

Hem kom jag ganska avkyld, så det var till att få av mig kläderna snabbt och komma in i duschen. Sen lördagarnas mest ljuvliga – frukosten efter avklarad träning – och resten av dagen är omsorgsfullt planerad och anpassad väderleken. Jag gör precis INGENTING.

Senare i eftermiddag kommer Favoritgrannens Lilla Lillasyster som ska vara här resten av dagen och natten med, för den delen. Hennes föräldrar ska på fest, och vi ska bara ha det mysigt, hon och jag.

Om brorsorna stannar hemma är osäkert.

Storebror är bjuden på galej men det är en bra bit att ta sig dit och hem (2 mil enkel väg) och han ids inte cykla. Får se hur han gör.

Och Lillebror hamnar nog ute med kompisarna – det brukar han göra om lördagarna.

Jag har stora barn nu, det är bara att inse. Och det är skönt med ungar som klarar sig själva!

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

