Två långa dagar i rad

Måndag stod jag på jobbet och ”såg teknisk ut” medan en besöksdelegation blev lotsad igenom huset. Fina människor med följe, en massa svarta blanka bilar, högtidliga handslag och fotografering.

Jag missade min träning och var först hemma vid sjutiden.

Jaja, sånt händer. Hundarna fick en lång promenad istället.

Igår skyndade jag mig hem, rusade en tur med hundarna (mer för min skull än deras) och tog Favoritgrannen under armen och gick till föräldramöte. (Stora Lillasyster och Lillebror går i samma klass)

Samma gamla vanliga snack, bekymrade föräldrar, gnat om alkohol och en hållning till att ungarna själva kan fixa sina fester (så föräldrarna slipper – både att planera och att delta).

Jag protesterade ganska högljutt – nej, avslutningsfesten är för viktig för att överlåta till ungarna planera. Nån föreslog lamt att dem som ville planera kunde bilda en festkommitté men det slutade som det alltid gör, nämligen att en kontaktförälder sa att ”ok, det gör vi då”. Och jag ger upp för jag ids inte de människorna… Fast kanske ändå – den här sista gången. Vi får se.

(Jag var synnerligen aktiv i festkommittén i Storebrors klass, men jag fungerar inte ihop med föräldrarna i Lillebrors klass. Tänk så olika det kan vara)

Skynda skynda hem, ropa ner Storebror och köra iväg till gymnasiet och nästa föräldramöte.

En lång presentation av rolig rektor följdes av en ännu längre presentation av en ”studievejleder” (på min tid hette det SYO konsulent, men det gör det garanterat inte längre). Samling i klasserna där lärarna presenterade sig och sina ämnen, eleverna i grupper berättade om Sverigeresan och sen om vad de gör i de olika ämnena. Och följt av en rundvisning på skolan.

Vi var hemma tio.

Utan middag. Det var gott med frukost nyss. 😀

Knyckt från Lillebrors skola:

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

7 thoughts on “Två långa dagar i rad”

      1. Ja, jag är tacksam nu när föräldramötenas tid är förbi!
        Nu är det bara möten på hundklubben som kräver lite återhållsamhet för att inte råka in i uppdrag 😉

        Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

