10 september 2016

Tänkte bara skriva dagens datum och nånting som jag bör minnas ”forever after”.

Den 10 september 2016 klockan sju drygt på kvällen sitter vi ute, Favoritgrannen med familj samt jag och Storebror.

Ute och äter grillat med sallader.

Ute och njuter av kvällens värme som hänger kvar, trots molnfri himmel.

Ute och njuter av att en varmluftsballong ses i horisonten. Det hör hösten till.

Ute och njuter av rådjursmamman med två halvvuxna kid som betar ungefär tjugo meter från Hönsgårdens häck.

Ute och njuter av ett glas rosé.

Visserligen gick jag in efter min fleecetröja och bytte shorts mot långbyxor. Visserligen sopade vi bort ett par mygg innan vi bestämde oss för att ge upp, där strax efter åtta.

Men vi sitter ute.

Just nu lovas det två veckor med sol, sol, sol, närmast vindstilla och upp emot tjugo grader mitt på dagen. Med en liten paus för imorgon, när det blir molnigt hela dagen säger de.

Det verkar som om det kan upprepas, den här utomhusmiddagen. Flera gånger till och med. I september.

Fantastiskt.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “10 september 2016”

Det tyckte jag - vad tycker du?

