Du tycker du är rolig men det tycker inte jag

Klockan är fem minuter över nio, och vår gäst är fem minuter sen. Secret Service säger ingenting, muttrar lite bara.

Receptionen ringer till honom och säger att gästen har kommit. ”Tack, jag kommer ner” säger han, skriver klart det han håller på med, reser sig upp och går.

Vänder i dörren. Ställer sig bredvid mitt skrivbord, med armbågen på bokhyllan, lutandes mot mig lite så där socialt intresserat.

Jag tittar förvånat upp på honom.

Jaha, och hur har du det då?” frågar han.

Jag har det ok men det kan vi ta senare, var du inte på väg att hämta vår gäst?” undrar jag.

Äsch, han kan vänta. Nu vill jag höra hur du har det” säger Secret Service.

Jag tittar igen på honom, förvånat. I nästan en timme har vi jobbat, jag var på kontoret klockan åtta – men inte ett ljud om hurdan min helg varit då eller hur jag haft det. Varför så nu, undrar jag.

Vet du hur länge vi väntat på honom? Nu är det hans tur att vänta på oss” myser Secret Service och jag ser hur han njuter av att ha initiativet, ”makten” och kunna bestämma att vår gäst ska stressas lite extra.

Helt oförskämt – särskilt med tanke på att just denna gäst varit sjukskriven (med stress!) i över ett halvår.

Gå ner och hämta gästen – vi kan prata senare” hugger jag av och Secret Service lommar iväg.

Gästen kommer upp, vi pratar i en timme. Nu sitter Secret Service igen tyst vid sitt skrivbord, utan intresse för mig.

Jag begriper mig inte på den mannen.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

9 thoughts on “Du tycker du är rolig men det tycker inte jag”

    1. Det roliga är att jag har precis bytt jobb. Jag är tre månader gammal i det här företaget, lite drygt.
      Om några veckor annonseras en omorganisation – det är inte läge att flytta på mig innan det är klart hur det blir med allting, men jag kan ju hoppas…

      Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

