Kombination av väder och trötthet

Solen strålar och rubrikerna säger att detta är den varmaste septemberdagen på 69 år.

Jag har haft nöjet att cykla längs hamnen för att hälsa på hos kollegor, och tog en lång omväg tillbaka, för att kunna njuta av sol och värme.

Men jag är trött också. Trött i kroppen – kanhända efter gårdagens träning, kanhända som resultat av vädret (värmen) och de unga människorna som envisas med att ropa och tjoa utanför mitt sovrumsfönster mitt i natten.

Jag får precis ingenting gjort.

Då är det skönt att vara ensam på kontoret – mitt och Secret Service’s tvåmanskontor i en ganska lugn korridor, där det inte händer så mycket.

Jag tror minsann att jag tar ett tidigare tåg hem. Jag orkar inte sitta här och bara sitta.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

6 thoughts on “Kombination av väder och trötthet”

Det tyckte jag - vad tycker du?

