Du har det bra du!

Sms från Kurt Martin som gav mig tårar i ögonen. Han tänker på mig 🙂

Ja du Irrhönan, du har det bra du!” brukade han säga när han lutade sig bakåt i stolen efter att ha skickat iväg svar på nån riktigt jävlig mail eller tagit en konfrontation på telefon.

Jag svarade att jag saknar honom – för det gör jag – men allt det med pappa får vänta tills jag har honom ansikte mot ansikte. Jag orkar inte riktigt ge besked om pappa via telefon, inte till folk som känner mig väl och som kan få mig att explodera i tårar utan att jag har nån som kan hålla om mig inom räckhåll.

Secret Service är minst sagt inte särskilt bra på sånt, och dessutom har han sina egna privata katastrofer som bekymrar honom just nu, nånting han berättade om igår. En hemmasituation som var oerhört viktigt för mig att veta, eftersom han ville vara säker på att jag inte tar åt mig om han råkar vara snäsig eller kortfattad.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Du har det bra du!”

Det tyckte jag - vad tycker du?

