Skillnad

Mitt gamla jobb, och detta nya.

Säga vad man vill om det här företaget, men nog kan ens kollegor konsten att lyfta en och ge beröm och erkännande för en massa jobb.

Fast jag ställt tjugotusenmiljarder frågor och varit ganska besvärlig sen jag anställdes, så fick jag idag veta att det jobb jag lagt ner är något de tyckte var fantastiskt – trots att jag inte hunnit med ens hälften av det jag lovat att jag skulle.

Skitbra”, blev det sagt. Och ”vilket jättejobb”. Och ”ja, tänk att du hunnit med så här mycket – vi vet ju hur vi fungerar och sånt du satt fingret på är ju sånt vi inte är så bra på.” (Fast det var ärligt talat inte Secret Service som sa det sista – han är ju bäst på allt)

Och detta nog mest för att ju mer jag grävde, ju mer fick jag på min ”to-do-lista” och det växte mig över huvudet i kombination med pappas sjukdom och död och omorganiseringen på jobbet.

I mitt tidigare jobb skulle jag slitit som en häst, presenterat och fått en lång to-do-lista med från mötet – varav hälften skulle vara sånt jag gjort om ”fast kan du inte göra så här, så blir det ännu bättre – fast det är förstås jättebra det du har gjort – men…

Trots att jag har fyllt min bägare och har massor att göra från och med nu så känns det bra.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

6 reaktioner till “Skillnad”

  1. Skönt att något fungerar riktigt bra!
    Uppskattning är nog så viktigt, speciellt om du inte riktigt trivs med situationen till fullo annars.

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

