Annonsen…

…om pappa står att läsa i de digitala tidningarna, och det gör ont att se min fars namn i svart-vitt i helt fel sammanhang. Det var inte så här det skulle vara.

Jag känner för att skrika och gorma, som Astrid Lindgrens Mattis när Skalle-Per dör.

”Ronja hade aldrig sett någon dö, och hon grät en stund. Fast han var ändå så trött sista tiden, tänkte hon, nu får han kanske vila sej nån annan stans som inte jag vet om.
Men Mattis gick storgråtande fram och tillbaka i stensalen och skrek:
”Han har funnits jämt! Och nu finns han inte!”
Om och om igen ropade han på samma vis:
”Han har funnits jämt! Och nu finns han inte!”
Då sa Lovis:
”Mattis, du vet att ingen får finnas jämt. Vi föds och vi dör, så har det ju alltid varit, vad jämrar du om?”
”Men han fattas mej”, skrek Mattis. ”Han fattas mig så det skär i bröstet!”
Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

5 reaktioner till “Annonsen…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

