Att inte ropa eller skriva ”hej”

Jag törs inte ta ut nånting i förskott apropå det jag skrev igår. Det värmer att någon tänker på mig mitt i allt detta, men det ska ros iland också.

Vår topchef ska ge sitt godkännande, han som med en liten suck och huvudskakning har sagt till kollegan att ”det här företaget har bara plats till en som du” (vi är nästan 90.000 anställda i hela världen) – jag hoppas att han säger ja av ren skräck för vad hon annars kan hitta på 😉 , och att den här bollen kan sättas i rullning.

Jag hoppas, men intill jag vet så jublar jag inte.

Jag är bara väldigt fundersam över hur ekonomin ska gå ihop om jag plötsligt blir arbetslös. Tur att jag har möjlighet att få huslånet omgjort till ett amorteringsfritt lån (i upp till 10 år!) och att jag inte har några andra lån. Och tur att ungarna har pengar. Jag får väl låna och betala tillbaka om det skiter sig helt.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

6 reaktioner till “Att inte ropa eller skriva ”hej””

Det tyckte jag - vad tycker du?

