Snart sitter jag bland 37 träningskompisar…

Eller 37, det vet jag inte… Bara ett betydligt mindre sällskap än igår, och mycket trevligare och förhoppningsvis inte lika högljutt!

Vi ska ha vår julfest ikväll, kul ska det bli fast jag lär bli ganska trött även om det inte blev så himla sent igår.

Dagen idag har gått i fullt ös tempo.

Träning. Cirkelträning, åtta minuter med två övningar per station, åtta repetitioner. Fyra stationer. Hård uppvärmning och en hel massa bonus. Jag var trött efteråt!

Handla på hemvägen. Sjuhundrakronorshandla. Ganska ordentligt alltså.

Frukost. KAFFE. Sitta ner en stund – åh!!!

Hundpromenad. En lång sväng i vackert väder och med lyckliga hundar.

Städa. Dammsuga hela huset – välbehövligt. Sen tvätta alla golv.

Duscha och tvätta håret. Äntligen. Jag har varit i otakt med mitt hårtvättande – det var tio dagar sen sist. Tursamt med mitt hår att det inte syns eller känns att det är otvättat.

Ytterligare en hundpromenad – en kortare variant den här gången. Lämnade hundarna hos grannen Skolfröken på andra sidan gatan.

Hem och göra mig i ordning till kvällens aktiviteter. Fuskar och tar på mig samma klänning – den juliga – som jag hade igår.

Trevlig lördag på er därute.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

