När crossfitters håller julfest…

Vansinnigt trevlig julfest igår på den lokala ”kro” – värdshus – som vi brukar springa förbi på våra uppvärmningsrundor. Jag hade inte varit där förut – när det var fest förra året var jag i Jönköping med Lillebror och hans kompis och förkovrade mig i CounterStrike... 😉

Otroligt mysigt ställe, mycket god mat. Och den obligatoriska risalamande-efterrätten som är ett ”must” i en dansk julefrokost. Med mandelgave, naturligtvis, till den som fick mandeln – eller rättare sagt mandlarna, för det var två mandlar i de fyra enorma skålarna.

Och jag fick den ena!


Den andra mandeln hittades aldrig – men vår Pigga tränare ville ju inte gå hem med presenten, så hon hittade på en lek. Ett vinnarpar vid varje bord kårades – och jag var en av dem. Sen… Ja sen skulle vinnaren hittas bland oss åtta.

Plankan.

Jag är en jävel på plankan, och det vet folk. Äntligen nånting som jag är bra på. Jag är alltid bland de sista när vi springer, jag är stark men inte snabb, så jag är heller sällan snabbast färdig i övningar. Men plankan, den kan jag. Mitt rekord vet jag inte ens vad det är – senast vi gjorde en tävling av det stoppade vår Pigga tränare mig och Snälle S efter fyra fem minuter… (nej, faktiskt inte fyra men fem minuter! Jag skrev om det den gången – mindes fel nu. Fem minuter, herregud, kan jag stå så länge i plankan?) Snälle S – han som alltid ställer upp och peppar, han som tar den extra rundan så att den som är sist inte alltid ska behöva vara sist, han som lyfter och hjälper och undervisar och alltid är glad och snäll och charmerande. Snälle S, som den gången – när vi stoppades efter fyra minuter – flämtande sa att han VILLE ge mig en ordentlig utmaning, även fast han egentligen inte orkade en sekund längre…

Nu låg Snälle S, jag och fyra andra i plankan. Efter en och en halv minut (vi hade trots allt ätit oss igenom en trerätters middag och druckit en hel del) så var det Snälle S och jag kvar. Vi såg på varann, lyfte ena armen, gav varann en high five och så var det överstökat 😀 Och han fick den andre ”mandelgaven”.

Så går det till när crossfitters håller julfest! 😀

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “När crossfitters håller julfest…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

