OCD (Obsessive Compulsive Disorder)

Mötet med en ny kollega blev spännande, men inte på det sätt jag hade förväntat mig.

Närmast fascinerat gled mina ögon ner från hans ansikte till hans skjortkrage. Den garanterat skitigaste skjortkrage jag sett på 6 månader – och tro mig, jag har sett många skjortkragar. (På grund av jobbets dresscode går män inte i annat). Mörkbrunt solkig med ringar i mörkare brunt, nästan svart, det som skulle ha varit en vit krage men det måste ha varit många evigheter sen den kragen sett insidan på en tvättmaskin. Ja, hela den blårutiga skjortan var i en nyans av gul-brun smuts.

När mötet var över kände jag att jag MÅSTE tvätta händerna.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

5 thoughts on “OCD (Obsessive Compulsive Disorder)”

Det tyckte jag - vad tycker du?

