Från ”slot til skrot”

Rubriken rimmar – på danska alltså.

I eftermiddag har mitt kontor flyttats från mitt slott på sjätte våningen till en skrubb i källaren, där Secret Service och jag ska sitta, undanskymda i en liten bur, med ett fönster i två meters höjd men annars med solida väggar och en bastant dörr. Och ett eländigt inneklimat; både fysiskt och psykiskt.

Jag tänker att december månad kommer att bli en månad där jag jobbar hemma minst en gång i veckan, nåt annat finns liksom inte.

Men, men.

Det där är måndagens sorger, och Decembers bekymmer. Jag var inte där och såg flytten ske.

Dagen idag har jag nämligen tillbringat större delen av tillsammans med den kvinna som hade mitt jobb fram till i maj i år. Hon och jag har … delat erfarenheter, om man säger så.

Inget nytt under solen omkring Secret Service och sättet han agerar på. Annat än att han verkar ”lugnare” med mig – men det är nog mer den effekt jag har på honom än nånting annat. Jag vägrar tjafsa. Blir inte arg. Glider av på hans dumheter. Hon däremot kunde smälla i dörrar och skrika åt honom. Det gör inte jag.

Klockan två lämnade jag henne och åkte hem. Tidig helg. Tjohej.

Nu ska jag strax till surprise party för Tränare T som fyllde 40 i onsdags och trodde att den ”fest” vi förberett åt honom var gjord i och med att vi alla tog 40 burpees på trottoaren framför hans hus (han var naturligtvis med och gjorde dem…) Han och hans familj ska åka 6 månader till Nya Zeeland om en vecka, och därför kommit överens om att det får vara det – festen får bli resan, allt annat blir ”too much”. Fast han är lite besviken, det har man märkt. Och därför har hans fru – vår pigga tränares syster – fixat med över 50 personer som ska stå och ropa ”surprise” åt honom om cirka en timme (klockan 18). Det blir kul.

Och imorgon ska jag till konsert med Kent.

Idel roligt nuförtiden. Inga ledsna miner just nu… 😉

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Från ”slot til skrot””

Det tyckte jag - vad tycker du?

