Ändrade planer

Gårdagens höjdpunkt blev inte av.

Jag satt och åt hemma med killarna när sms’et kom. Kent konserten – inställd på grund av sjukdom.

Jag skyndade mig att ringa till kompisarna – ett par valde att stanna hemma medan de andra sju (!) ropade åt mig igenom telefonen från caféet där de satt.

Inställt?!

Snopet – men sånt händer. Vi hade ju ändå tur som bor i stan – andra besökare kom från långväga och hade beställt både hotell och ordnat med semester, och så ställs konserten in en halvtimme innan insläpp.

Men kom in till stan ändå”, hojtade Väninnan, min tandläkare och de andra från caféet. Och jag var ju konsertklädd och sminkad, så jag tog mig in till stan, fick ett par öl och kom hem igen i civiliserad tid. Skönt. Det har blitt mycket uteliv och fest nu på det senaste.

Konserten är flyttad till nästa söndag. Och jag suckade lite och svor över att jag den dagen har bjudit in alla grannarna till ”julehygge” – fast det är klockan 15 så konserten missar jag inte.

Fast alldeles nyss inser jag att nej, det har jag inte alls. Grannarna är först  inplanerade nästa söndag. Dagen efter min jultur med *P*.

Till veckan har jag ”bara” bokat en utekväll med Sherlock Holmes och dagen efter en middag med Mystanten. Lördag är julshopping – och söndag kväll konsert.

Never a dull moment nuförtiden.

Tur att det händer så mycket privat, det får tankarna bort från jobbtjafs och tanken på att sitta i djupa källarhålan med Secret Service (bilder på kontoret kommer till veckan).

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Ändrade planer”

Det tyckte jag - vad tycker du?

