Time-out

Jag har gått alldeles för länge och slagits med ont i nacken (fråga den Skäggige!!) och tillhörande huvudvärk. De senaste dagarna har jag serverat mig en cocktail på smärtstillande och muskelavslappnande, och idag tog jag helt enkelt en time-out från jobbet. Nu orkar jag inte mer.

Skrev till Secret Service att jag stannar hemma i sängen idag, och jobbar hemifrån imorgon.

Sen gick jag ut med hundarna, lät vindarna ruska om i mig ordentligt innan jag kom hem, gick upp och i säng i sällskap med en ljudbok. Låg i olika stretch-ställningar och lät andningen göra jobbet. Några minuter i varje ställning.

En kopp kaffe, en macka.

En aningens mjukare nacke, mjukare höft, mjukare lår.

Och gott samvete.

Ta hand om mig.

Det är det enda måste man har, att ta hand om sig. Låta kroppen säga ifrån att nu är det dags att ha en dag i sängen och andas.

När tankarna kör runt i kroppen, när jag blir tokig på jobbet – både på en del människor (läs: en människa) omkring mig, jobbet i sig och den långa transporten varje dag, instängd bland tysta människor i mängd, alla stressandes på väg hem eller bort. De mörka dagarna.

Det blev för mycket. Time-out är skönt. Ren lyx.

Och lyxen fortsätter.

Ikväll ska jag till heat wave yoga – en och en halv timme yoga i 40 graders värme. Har provat två gånger nu. Första gången höll jag på att svimma av syrebrist, andra gången var mycket bättre, i lugnare tempo. Resten av eftermiddagen ska jag dricka vatten för att vara på topp klockan sex… 🙂

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Time-out”

Det tyckte jag - vad tycker du?

