Oops

Mitt körkort ska förnyas. Efter att i hela mitt liv kört på ett svenskt körkort har jag nu förstått att det måste bytas ut till ett danskt, eftersom jag bor fast i Danmark.

För en månad sen var jag på rådhuset och blev fotograferad, skrev under på papper och betalade. Fick ett litet kvitto som gäller som körkort intill mitt nya kommer. Trodde jag.

Väntetid.

Idag flyttade jag körkortskvittot från ett ställe till ett annat i plånboken. Läste texten. Papperet var inte alls giltigt tills det riktiga körkortet kommer. Där stod: ”Giltigt i en månad. Körkortsinnehavaren måste själv kontakta kommunen för att förnya dokumentet”.

Och den där månaden tar slut idag!

Och kommunens växel stängde för arton minuter sen. 😦

Tanken på att köra bil utan ett giltigt körkort från och med imorgon känns inte så där jättekul – å andra sidan har jag inga problem med att förklara för polisen hur saker och ting ligger till om jag skulle stoppas. Och kommunen har inte öppet i helgen, så det är inte så mycket man kan göra åt det.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Oops”

Det tyckte jag - vad tycker du?

