Lördagsnöje

train4life_stina

Irrhönan fångad i djup koncentration i den näst sista övningen – sidoplanka där man drar upp bakre benet under sig i en halv minut, sen byte till andra sidan. Situps två minuter. Repetera alla tre moment.

Innan dess hade vi tränat i en stjärna; i mitten tio TRX-pullups (som gjordes varje gång vi gjort en övning), 1) springa 1 km + 50 dips, 2) springa 500 m + 50 plank jacks, 3) springa 400 m + 100 squats, 4) knappt springa alls + 40 kettlebell swing

Och så slutade vi med sprinterlopp – och i målet fanns medbragda paket, clementiner och godis. 😀 Så firar vi jul i mitt träningsgäng. Och det är naturligtvis träning på julafton också – fast då är jag i Sverige så jag får träna ensam.

Fyra år har jag tränat sånt här. Fyra år. Tre gånger i veckan. Alltid utomhus. En enda gång har vi ställt in på dessa fyra år. Det var samma kväll som stormen Allan (som i Sverige döptes till Simone) härjade och polisen förbjöd folk att gå ut. Det var en måndag kväll, jag minns det väl för vi var alla klara att åka iväg när Tränare T avlyste – han tyckte att det var ok att ställa in när polisen varnade folk för att vara ute!

I love it. Och vår pigga tränare lovade idag att nog håller hon ut minst 10-20 år till av bara farten.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

