Tack träningsgänget, för att jag slipper åka med

Apropå rubriken – är jag hemsk nu?

När barnens farmor tittar på mig och frågar om vi har planerat nånting inför hösten 2017, så rusar tankarna och jag försöker hitta undanflykter, för jag förstår vad det är hon vill. Hon vill ha mig – oss – med på en resa nånstans.

Alldeles riktigt. Exets morbror – farmors bror – fyller 70 till hösten och bjuder på kalas. I England. En tre-fyra dagars resa, ”eller längre om vi vill”, tillägger farmor.

När till hösten?” frågar jag, och kommer plötsligt på att jag ju har planer. Alldeles utan att hitta på nånting som undanflykt. Jag ska ju till La Santa tillsammans med träningsgänget. Ungefär samtidigt. Nja, nåja, tre veckor hit eller dit. 😉 Hursomhelst, det går åt för många semesterdagar om jag skulle åka till England också. Jag måste spara dagar till sommar, påsk och jul. Och pengar. Mindre detalj… Så nej tack, jag vill inte till England.

Men brorsorna kanske ville med? Farmor lägger huvudet på sned och tittar på Storebror och Lillebror. Och Storebror, som den sanna diplomat han är, säger att han gärna vill med. Till sin pappas morbrors 70-årsdag. Och då säger Lillebror att det vill han också.

Alla är glada.

Också hundarna, som får stanna hemma…. 😉

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “Tack träningsgänget, för att jag slipper åka med”

Det tyckte jag - vad tycker du?

