Jobba 30% av max? Det är jobbigt.

Det är jobbigare att träna lugnt än att träna för fullt ös.

Men jag försökte och gjorde mitt bästa.

Uppvärmningsrundan joggade jag sakta, kom sist som planerat. Det är inte kul att komma in sist och jag blir så deppig för att springa är min värsta gren och största fiende, jag tycker inte att det är kul och då blir det att komma sist ännu värre.

Sen tog jag ”rundan” i lugnt tempo.

Mountain runners mot väggen, en burpee, ”gå upp på väggen” och sitta i femton sekunder (se video – det är lättare än det verkar). Jumping squat uppför en trappa. Tio squats. Femtio ”cykelsitups”. Tio armhävningar i TRX. Repeat. I tjugo minuter.

I lugnt tempo.

Bonus på det – fem armhävningar, tio atomic situps, springa kort runda i max tempo. Tre gånger. Svårt att göra lugnt. Jag hoppade över en springvända.

Kom hem till ett tomt hus där hundarna väntade ivrigt.
Snart stundar hundpromenad och så tänker jag faktiskt gå och lägga mig innan nio. Jag tror att min kropp – eller kanske snarare min knopp – behöver det.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Jobba 30% av max? Det är jobbigt.”

Det tyckte jag - vad tycker du?

