Julsånger – the good, the bad and the ugly

The Good – den som gör hela mitt december. Jag hörde den nyss, i bilen på väg hem från den Skäggige. (Jo, jag jobbar hemma idag) En tår föll på min kind, precis som vanligt, och det knep till över bröstet, jo, det är en sång som berör och växer varje gång.

The Bad – den som verkligen gör hela mitt december. Den som jag försöker undgå. Den utslitna, passé, kan-det-verkligen-inte-bli-jul-utan-att-man-hört-den-spelas-tusen-gånger låten. En ljuspunkt är den danska polisen (!!!!) som har skrivit ny text till låten. Tack farbror polisen, tack, tack, tack, för leendet det gav.

The Ugly – för den här frasen, som Bono av alla sångare fick lägga röst till. Skämmes, Bob Geldof, för de här orden: ”And tonight thank God it’s them instead of you”. Om det menades ironiskt eller ej; nej, det är inte ok. Hela sången är hemsk.

Vad är era bud på the good, the bad and the ugly?

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Julsånger – the good, the bad and the ugly”

Det tyckte jag - vad tycker du?

